czwartek, 18 lutego 2016

DICKSON CHOTO

DICKSON CHOTO


Środkowy obrońca, "skała z Mozambiku". Przez dziesięć sezonów gry w Legii uznawany za jednego z najlepszych obrońców ligi. Filar legijnej defensywy. Rozegrał 209 meczów i zdobył 5 bramek. Byłoby więcej, ale miał okresy leczenia kontuzji. Zdobywca dwóch tytułów Mistrza Polski (2006, 2013), czterech Pucharów Polski (2008, 2011, 2012, 2013) i raz Super Puchar Polski (2008). W 2006 roku, w plebiscycie organizowanym przez tygodnik Piłka Nożna, został wybrany do jedenastki obcokrajowców polskiej Ekstraklasy. Serwis internetowy Legia LIVE! w corocznym plebiscycie "eLki" uhonorował piłkarza w najbardziej prestiżowej kategorii "Postać Roku" również za rok 2006. W tym samym roku wybrany "Sportowcem roku w Warszawie", w plebiscycie redakcji Życie Warszawy. Reprezentant Zimbabwe, uczestnik Pucharu Narodów Afryki (2004).
Bardzo lubiany, wiecznie uśmiechnięty. W ostatnim legijnym meczu żegnany przez kibiców owacją na stojąco i szpalerem utworzonym przez kolegów z drużyny. - Gdy szedłem do linii bocznej miałem świadomość, że to mój ostatni mecz w klubie, gdzie spędziłem tyle czasu. Kibice skandowali moje imię i nazwisko, zmienił mnie Michał Żewłakow, który również kończył karierę. Trochę złapało za serducho, łezka się w oku zakręciła - wspomina w pożegnalnym wywiadzie z Legia.Net



Link do materiałów wideo:

2006 Legia Warszawa 3:2 Górnik Zabrze
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz